جلد 5، شماره 82 - ( 7-1387 )                   شماره 82 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2775 مشاهده)
برنامه‌های آموزش حرفه‌ای دانش‌آموزان کم‌ توان ذهنی به دلیل برآورده نشدن اهداف و انتظارات،صرف هزینه‌های هنگفت و زمان زیاد با بازدهی کم و نیز ناکارآمدی محتوا و برنامه‌ها و شیوه‌ی اجرای آنها همواره با انتقادهایی همراه بوده‌ است.با این حال مشاهده می‌شود که برنامه‌های‌ آموزش حرفه‌ای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی رو به‌ گسترش بوده و فرآیندی تکاملی را تجره می‌کند. این مقاله سعی دارد تا به طرح و بررسی محورهای‌ مربوط به ارتقا اثر بخشی برنامه‌های آموزشی و توان بخشی حرفه‌ای افراد کم‌توان ذهنی ضمن ایجاد و نگرش مثبت در خانواده‌ها،مربیان،متخصصان، دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان به آنان کمک نماید
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: 1398/10/29 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.