جلد 9، شماره 87 - ( 12-1387 )                   شماره 87 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available157. J Except Educ 2009; 9 (87)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1642-fa.html
ابراهیمی امیرعباس. غربالگری اختلال های شنیداری (53تا 64-6- 87 -1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 9 (87)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1642-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2875 مشاهده)
غربالگری روندی عمومی است که به وسیله‌ی آن، گروه‌هایی از افراد به آنهایی که اختلال‌های تعریف‌ شده‌ای را بروز می‌دهند و آنهایی که اختلالی را نشان‌ نمی‌دهند تقسیم می‌شوند.در این حالت،غربالگری روندی‌ دوگانه است آنکه احتمال می‌رود اختلالی ندارد در آزمون قبول می‌شود و نامزد احتمالی داشتن اختلال رد می‌شود.هدف غربالگری کاهش شنوایی شناسایی‌ کودکان دارای افت شنوایی به محض امکان است. به‌طور مرسوم،در برنامه‌های غربالگری شنیداری برای‌ شناسایی کودکان دارای آسیب شنوایی محیطی‌ ،از آزمون‌های انتقال هوایی استفاده می‌شود.اگرچه ثابت شده‌ چنین آزمون‌هایی در شناسایی افت چشمگیر شنوایی‌ کارآمد هستند اما امروزه به خوبی ثابت شده که‌ محدودیت‌هایی در شناسایی شرایط بیماریزای گوش میانی‌ با استفاده از آزمون‌های انتقال هوایی وجود دارد. مطالعه‌های زیادی نشان داده‌اند غربالگری شنوایی به‌ تنهایی،نمی‌تواند حدود نیمی از کودکان دارای بیماری‌ تأیید شده‌ی گوش میانی را شناسایی کند.این مقاله به‌ مرور اصول زیربنایی غربالگری شنیداری پرداخته و سرمشق‌هایی برای غربالگری نوزادان،شیرخوارها،نوپاها و کودکان سن مدرسه ارائه می‌کند.موضوع‌های مورد بحث‌ شامل غربالگری شنوایی نوزادان،غربالگری افت شنوایی‌ در کودکان پیش دبستانی و دبستانی و غربالگری اختلال‌های‌ گوش‌میانی،است.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/10/29 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.