، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2969 مشاهده)
این مقاله به بررسی اشتغال و کاریابی فارغ التحصیلان کمتوان ذهنی میپردازد.اشتغال این افراد از مهمترین چالشها و دغدغهها برای خود آنان،والدین و آموزش و پرورش استثنایی میباشد.بنابراین برنامهریزی،سازگاری و اصلاح سازمان یافتهی آموزش حرفهای ضروری به نظر می رسد. با نگاهی به برنامهی آموزش حرفهای جهت اشتغال افراد کمتوان ذهنی در برخی از کشورهای خارجی درمییابیم که پیرامون آموزش حرفهای این گروه در زمینههای شغلی،به کارگماری و استقرار اجتماعی آنان به برنامهریزی علمی و منسجم پیش از شروع مدرسه تا پس از فراغت از تحصیل و داشتن شغل و نگهداری آن پرداختهاند. در کشور ما هم اقداماتی در زمینهی آموزش حرفهای دانشآموزان کمتوان ذهنی صورت گرفته است.به این منظور برنامهی دورهی پیش حرفهای و متوسطهی حرفهای جهت آموزش حرفهای و اشتغال مناسب طراحی شده که تلاش و همکاری آموزگاران استثنایی،والدین و دست اندرکاران آموزش و پرورش استثنایی را میطلبد.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
كم توان ذهني دریافت: 1398/10/29 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29
ارسال پیام به نویسنده مسئول