جلد 1، شماره 88 و 89 - ( 2-1388 )                   شماره 88 و 89 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2771 مشاهده)
افراد دارای آسیب شنوایی،به ویژه کودکان نمی‌توانند ارتباط مناسبی با اعضای خانواده و همسالان خود برقرار نمایند،مگر آنکه اعضای خانواده آموزگاران،دوستان‌ و آشنایان چگونگی برقراری ارتباط را به آنها بیاموزند و شرایط محیطی مناسبی را برای آن‌ها ایجاد کنند.این‌ افراد ممکن است گاهی بدخلق شوند و ارتباطشان با اعضای خانواده و دوستانشان کم‌رنگ و یا قطع شود و احساس تنهایی کنند،در نتیجه زمینه سوءتفاهم بین آن‌ ها و دیگران ایجاد می‌شود،بنابراین لازم است افراد شنوا چگونگی ارتباط با فرد دارای آسیب شنوایی را بیاموزند،به طوری که زبان اطرافیان توسط فرد دارای‌ آسیب شنوایی و متقابلا زبان او توسط اطرافیان درک‌ شود.علاوه‌بر آن لازم است که شرایط شنیداری مناسبی‌ د رمحیطهای آموزشی-ارتباطی برای کودک دارای‌ آسیب شنوایی فراهم شود.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/10/28 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.