، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2866 مشاهده)
هدف این مطالعه بررسی این مسئله است که آیا برنامهی مهارتهای اجتماعی مبتنی بر رویکرد پردازش شناختی بر آموزش و تعمیم به سه مهارت اجتماعی(معذرتخواهی،غلبه بر آزار و اذیت و خودداری از تماسهای نامناسب)دانشآموزان کمتوان ذهنی مؤثر است یا نه؟برنامهی مهارتهای اجتماعی ابعاد رویکرد پردازش شناختی(مهارتهای رمزگذاری اجتماعی،مهارتهای تصمیمگیری اجتماعی،مهارتهای عملکرد اجتماعی و مهارتهای ارزیابی اجتماعی)را به منظور آموزش مهارتهای موردنظر پوشش میداد.در طول جلسات آموزش از داستانها و تصاویر کشیدهشده با دست استفاده شد.جلسات آموزش مهارتهای اجتماعی سه بار در هفته و به صورت فردی انجام و پس از هر جلسه،جلسات تعمیمدهی برگزار شد.اثربخشی آموزش با استفاده از یکی از رویکردهای طراحی تکموردی به نام الگوی بررسی چندگانه با بررسی وضعیت چنین افرادی تعیین شد.نتایج مطالعه حاکی از اثرگذاری برنامهی مهارتهای اجتماعی مبتنی بر رویکرد پردازش شناختی بر آموزش و تعمیمبخشی مهارتهای اجتماعی در دانشآموزان کمتوان ذهنی بود.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
كم توان ذهني دریافت: 1398/10/23 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29
ارسال پیام به نویسنده مسئول