جلد 4، شماره 92 - ( 5-1388 )                   شماره 92 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available118. J Except Educ 2009; 4 (92)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1602-fa.html
موللی گیتا. گفتار نشانه ای: روش آموزش ناشنوایان (23تا28-3- 92-1388). تعلیم و تربیت استثنایی. 1388; 4 (92)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1602-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2896 مشاهده)
گفتار نشانه‌ای روشی است که جهت تکمیل گفتارخوانی ابداع شده است.گفتار نشانه‌ای به افراد ناشنوا امکان می‌دهد از طریق حس بینایی به زبان گفتاری دسترسی داشته باشند.چون این روش نظام‌ ساده‌ای مبتنی بر اصوات است که شامل بهره‌گیری از الگوهای لبی در گفتار طبیعی و یک‌سری حرکات‌ تکمیلی دست است،به کودک ناشنوان کمک می‌کند تا زبان گفتاری را بطور کامل درک کند و همه اصوات‌ گفتاری را به همان وضوحی ببیند که فرد شنوا می‌تواند بشنود.در این مقاله ضمن توضیح پیرامون این‌ روش تأثیر آن بر کودک دارای افت شنوایی و وضعیت موجود در کشورهای دیگر ذکر می‌شود.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/10/23 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.