جلد 6، شماره 95 و 96 - ( 9-1388 )                   شماره 95 و 96 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available101. J Except Educ 2009; 6 (95 and 96)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1585-fa.html
کمیجانی مهرناز. گذری بر راهبردهای درمانی اختلال سلوک (40تا45-5- 95 تا 96 -1388). تعلیم و تربیت استثنایی. 1388; 6 (95 و 96)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1585-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3540 مشاهده)
از میانه‌ی دهه 1990،توجه بر مشکلات رفتاری‌ نوجوانان متمرکز شد.مشکلات رفتاری در مدارس و خانواده‌ها تبدیل به معضلی شده بود که بایستی‌ خدمات درمانی برای آن مهیا می‌شد.مشکلات‌ رفتاری کودکان و نوجوانان مهمترین علت ارجاع آنها به کلینیک‌های بهداشت روانی است.نیمی از مراجعان‌ کلینیک‌های روان‌درمانی کودکان و نوجوانان،مربوط به کودکانی است که دارای تشخیص اختلال سلوک‌ و اختلال بی‌اعتنایی مقابله‌ای‌ می‌باشند.کودکان با این اختلالات،ضعیف‌ترین پیش‌آگهی را برای‌ سازگاری در دوران بزرگسالی دارند.تئوری‌های رشد نشان می‌دهند که مشکلات زودهنگام در دوران‌ کودکستان و پیش‌دبستان،بیش‌بینی‌کننده‌ی خطر فزاینده بروز مشکلات جدی‌تر نظیر ترک تحصیل، بزهکاری و خشونت در دوران نوجوانی است.از آنجا که این اختلالات هزینه‌ی بالایی برای فرد،جامعه و خانواده دارند،بنابراین شناسایی زمینه‌هایی که به‌ وجودآورنده‌ی مشکلات رفتاری هستند،بسیار مهم‌ است(مک کابی‌،لوچینی‌،هاگ‌،و هازن، 2005 به نقل از گالاتاو بلاو،2007).در این مقاله‌ سعی بر آن است که ضمن مرور بر علائم و سبب- شناسی این اختلال،راهبردهای درمانی مؤثر آورده‌ شود.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: 1398/10/23 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.