جلد 7، شماره 97 - ( 10-1388 )                   شماره 97 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available92. J Except Educ 2009; 7 (97)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1576-fa.html
نوظهوری رامین. آسیب شناسی آموزش فراگیر در آموزش و پرورش (74تا80-10- 97-1388). تعلیم و تربیت استثنایی. 1388; 7 (97)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1576-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3374 مشاهده)
بدون هیچ تردیدی روشن است که خدمت آموزشی و توان‌بخشی موجود برای برطرف کردن نیازهای افراد دارای‌ نیازهای ویژه(معلول،کم‌توان و...)کافی نیست و این افراد از فرصت‌های کافی برای پیوستن به زندگی اجتماعی و اشتغال به کار محروم هستند.ایجاد نگرش مثبت نسبت‌ به افراد دارای ناتوانی،فراهم نمودن فرصت‌های برابر و یکسان برای آن‌ها،شناخت نیازهای مختلف افراد و ارزش گذاری به آن‌ها و بالا بردن آگاهی افراد جامعه،شیوه‌های‌ مبارزه با این محرومیت موجود هستند.در چنین وضعیتی، آموزش و پرورش فراگیر مطرح می‌شود.اما مطرح شدن‌ آموزش فراگیر نیاز به انواع نیازسنجی،آسیب‌شناسی، سپس سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درست دارد.در این‌ مقاله سعی شده است پس از تبیین مختصری از آموزش‌ فراگیر،موانع و تنگناها و آسیب‌های احتمالی آموزش‌ فراگیر نقد و بررسی شود.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: تلفیقی فراگیر
دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.