جلد 5، شماره 105 - ( 11-1389 )                   شماره 105 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available29. J Except Educ 2011; 5 (105)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1512-fa.html
کشاورز سوسن. گزارش کنفرانس جهانی آموزش و مراقبتهای دوران اولیه کودکی (wcecce) (65تا 68-9-105-1389). تعلیم و تربیت استثنایی. 1389; 5 (105)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1512-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2886 مشاهده)
اهداف برگزاری این کنفرانس عبارت اند از : - تأیید مجدد آموزش و مراقبت های پیش دبستانی به عنوان حقی برای کودکان و توسعه مناسب آن - بهره گیری از پیشرفتها حاصل از اجرای هدف شماره یک « آموزش برای همه» - شناسایی محدودیت های اساسی در راه پیشرفت - ایجاد معیارها و اهدافی برای کار در این زمینه - شناسایی فعالان کلیدی برای تحقق اهداف تعیین شده - تقویت مبادلات جهانی و اقدامات و تجربه های برتر در این کنفرانس گروهی متشکل از مسئولین و کارشناسان آموزش و پرورش به سرپرستی وزیر محترم آموزش و پرورش ایران شرکت کردند. در حاشیه این کنفرانس وزیر محترم آموزش و پرورش ایران با مدیر کل سازمان یونسکو خانم بوکووا و وزیر آموزش و فرهنگ روسیه دیدار داشته و طی گفتگوهای مربوطه، مباحث مهمی از جمله نگاه قرآن و دین مبین اسلام به انسان و تربیت ، اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه آموزش و پرورش و ضرورت توجه به مسایل روانی کودکان در کشورهایی چون عراق ، افغانستان و فلسطین و فکر کردن به عدالت همه جانبه مطرح گردید. در پایان کنفرانس کشورهای شرکت کننده چارچوب پیمانی را به تصویب رساندند تا بر اساس آن یک ارزیابی از پیشرفت های حاصل از « آموزش برای همه » 5EFA ، بویژه در بخش آموزشها و مراقبت های پیش دبستانی داشته باشند تا هدف های تعیین شده برای 2015 صورت تحقق بخود گیرد. شرکت کنندگان در این کنفرانس پس از سه روز بحث و تبادل نظر « چارچوب عمل مسکو » را که در آن چالش های دستیابی به هدف های مراقبت و آموزش کودکان خردسال گنجانیده شده به تصویب رساندند .
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: پزشكي
دریافت: 1398/10/17 | پذیرش: 1398/10/18 | انتشار: 1398/10/18 | انتشار الکترونیک: 1398/10/18

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.