جلد 6، شماره 106 - ( 12-1389 )                   شماره 106 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available15. J Except Educ 2011; 6 (106)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1498-fa.html
یعقوب نژاد ساجد، بختیاری جواد. حرفه آموزی و فرایند پیگیری اشتغال پس از فراغت از تحصیل دانش آموزان کم توان ذهنی (49تا 55-6-106-1389). تعلیم و تربیت استثنایی. 1389; 6 (106)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1498-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2986 مشاهده)
آموزشگاه متوسطه حرفهای طاهر گام پنجمی به این مراحل افزوده است که با عنوان «پیگیری اشتغال پس از فراغت از تحصیل » مطرح شده و تلاش می شود در قالب آن فرایند اشتغال دانش آموز پس از ترک مدرسه مورد توجه قرار گیرد و حتی فراتر از این، حمایت های حرفه ای ،اجتماعی و حقوقی لازم در طول دوران اشتغال از فراگیران به عمل آید. نقطه ایده آل و هدف عالی آموزش های شغلی در آموزشگاه طاهر، پایان موفقیت آمیز دوره متوسطه حرفه ای و کسب مهارت های حرفه ای و اجتماعی مورد نیاز برای حضور در بازار کار نیست، بلکه تلاش می شود تا فرایند اشتغال دانش آموز پس از ترک مدرسه با کمک و همراهی خانواده دانش آموز مورد توجه قرار گیرد و حتی فراتر از این حمایت های حرفه ای، اجتماعی و حقوقی لازم در طول دوران اشتغال نیز از فراگیران به عمل آید. شرایط حمیدرضا با سایر افرادی که قبلا راجع به آنها صحبت شد، کمی متفاوت است به این ترتیب که او اکنون31 سال سن دارد و بیش از چهار سال است از مدرسه فارغ التحصیل شده است، اما کماکان ارتباط مربیان و مشاوران آموزشگاه در قالب فرایند پیگیری اشتغال پس از فراغت از تحصیل با وی برقرار بوده و حمایت های حرفه ای و اجتماعی لازم از وی به عمل میآید.
     
نوع مطالعه: مطالعۀ تک‌آزمودنی | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: 1398/10/17 | پذیرش: 1398/10/18 | انتشار: 1398/10/18 | انتشار الکترونیک: 1398/10/18

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.