جلد 1، شماره 107 - ( 2-1390 )                   شماره 107 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available5. J Except Educ 2011; 1 (107)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1488-fa.html
مقدم کاوه، استکی مهناز. موسیقی و اختلال یادگیری ریاضی (38تا 48-6-107-1390). تعلیم و تربیت استثنایی. 1390; 1 (107)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1488-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2942 مشاهده)
دانش آموزان دارای حساب نارسایی دچار مشکلات گوناگونی چون مشکلات ادراک بینایی و شنیداری و نیز جهت یابی فضایی می باشند و مطالعات عصبی روانشناختی در این گروه از دانش آموزان حاکی از آن است که با توجه به اهمیت دو نیمکره دریادگیری راهبردهایی که بتواند موجب فعالسازی دو نیمکره مغزی شود نقش مهمی در بهبود مشکلات این گروه از دانش آموزان خواهد داشت. هنر و موسیقی یکی از مهمترین راهبردهایی است که می تواند ارتباط بین دو نیمکره ی مغزی را بهبود بخشد ، زیرا موسیقی به عنوان یک ابزار منظم دارای وزن و هماهنگی است و وزن و هماهنگی موجود در آن به نظم بیشتر عملکرد مغزی این دانش آموزان و کاهش مشکلات ادراکی و بهبود یادگیری آنها منجر می شود.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1398/10/17 | پذیرش: 1398/10/18 | انتشار: 1398/10/18 | انتشار الکترونیک: 1398/10/18

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.