جلد 5، شماره 154 - ( 10-1397 )                   شماره 154 صفحات 37-44 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ebrahimi A. Assessment of Auditory Skills of Children who are Deaf and Hard of Hearing. Exceptional Education. 2019; 5 (154) :37-44
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1430-fa.html
ابراهیمی امیرعباس. ارزیابی مهارت‌های شنیداری کودکان ناشنوا/کم‌شنوا. تعلیم و تربیت استثنایی. 1397; 5 (154) :37-44

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1430-fa.html


، nashriyeh2005@yahoo.com
چکیده:   (559 مشاهده)
زمینه: بخش یکپارچه هر برنامه جامع تربیت شنوایی ارزیابی جداگانه مهارت‌های شنیداری کودک است. به علاوه، بیشتر درمانگران تمایل دارند توانایی درک شنیداری دانش‌آموزان خود را به شیو‌ه‌ی رسمی‌تر و یکسان‌تری ارزیابی کنند تا با مقایسه‌ی این ارزیابی‌ها بتوانند آنها را جهت فعالیت‌های ارتباطی، در دسته‌های تازه‌ای قرار دهند.
نتیجه گیری: در خردسالان به دلیل محدودیت رشد شناختی و اندامی، ارزیابی و مشاهده غیررسمی دارای اهمیت زیادی است. در کودکان بزرگتر، عموماً ارزیابی رسمی‌تر درک کلی توانایی‌های گفتار امکان‌پذیر است. آزمون‌های درک شنیداری متنوعی در دسترس‌اند تا نیازهای خاص هر کودک به طور مناسبی برآورده شود. در این مقاله به مرور اجمالی برخی از آزمون‌های ارزیابی ادراک گفتار در کودکان ناشنوا/کم شنوا (آزمون توانا، آزمون لینگ، آزمون مدرّس) پرداخته شده است.
 
متن کامل [PDF 4658 kb]   (118 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: شنوایی شناسی
دریافت: ۱۳۹۸/۳/۲۱ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۸/۷/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۸/۳/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲۱ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۳/۲۱

ارسال پیام به نویسنده مسئول