جلد 4، شماره 153 - ( 8-1397 )                   شماره 153 صفحات 23-17 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه علامه طباطبایی ، nashriyeh2005@yahoo.com
چکیده:   (3138 مشاهده)
زمینه: افسردگی حالت دائمی غم و اندوه و یکی از شایع‌ترین اختلالات روان‌شناختی در سراسر دنیاست. تا چند دهه پیش باور بر آن بود که افسردگی یک اختلال ویژه بزرگسالان است و کودکان به آن مبتلا نمی‌شوند؛ اما پژوهش‌ها و نظریه‌ها طی دهه‌های اخیر نشان از وجود این اختلال از ابتدای زندگی دارند.
نتیجه گیری: افسردگی در کودکان بسیار جدی‌تر از بزرگسالان است؛ زیرا نشان از احتمال وراثتی بودن اختلال یا وقوع یک ضربه دارد و همچنین احتمال تداوم آن تا سال‌های بزرگسالی بسیار است. همچنین به دلیل اینکه کودکان در دوران حساس رشد مغزی قرار دارند، وجود اختلال در این سنین می‌تواند منجر به بدعملکردی بسیاری از ساختارهای مغزی کودک طی سال‌های آتی عمرش شود. افسردگی می‌تواند تبعات بسیاری در پی داشته باشد که از بدعملکردی در زندگی روزمره آغاز و ممکن است به خودکشی بینجامد. به همین منظور برای آشنایی مخاطبان با ماهیت این اختلال و آشنایی با راهبردهای کلی به منظور کمک به این کودکان و از میان برداشتن تفکرات قالبی، در این مقاله ویژگی‌های تشخیصی، سبب‌شناسی و درمان‌های افسردگی کودکان با تاکید بر نقش والدین و معلمان معرفی و تشریح شده است.
 
متن کامل [PDF 166 kb]   (415 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: 1398/1/25 | ویرایش نهایی: 1398/7/30 | پذیرش: 1398/1/25 | انتشار: 1398/1/25 | انتشار الکترونیک: 1398/1/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.