جلد 3، شماره 152 - ( 6-1397 )                   شماره 152 صفحات 42-35 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Arjmandnia A A, Maleki S. Components of Linguistics in Learning Disabilities Focusing on Reading Disorder. J Except Educ 2018; 3 (152) :35-42
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1402-fa.html
ارجمندنیا علی‌اکبر، ملکی سمانه. مؤلفه‌های زبان‌شناختی در ناتوانی‌های یادگیری با تمرکز بر اختلال خواندن. تعلیم و تربیت استثنایی. 1397; 3 (152) :35-42

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1402-fa.html


1- ، nashriyeh2005@yahoo.com
چکیده:   (2652 مشاهده)
زمینه: رایج‎ترین و مهم‎ترین اختلال یادگیری، اختلال خواندن است. خواندن زیربنای همۀ انواع یادگیری است و کودکانی که در خواندن ضعیف هستند، گروهی بسیار آسیب‌پذیر در یادگیری دروس مختلف در تمامی سال‎های تحصیلی و پس از آن هستند که این امر موجب می‌شود در تحصیل پیشرفت ناچیزی داشته باشند.
نتیجه گیری: خواندن یکی از نظام‌های زبان و زیرمجموعۀ توانایی‌های زبانی است و مشکلات زبان‌شناختی هستۀ اصلی این اختلال را تشکیل می‌دهد، لذا ضروری است که درمانگران این حوزه، به منظور طراحی برنامه‎های مداخله‌ای مؤثر، فعالیت‌هایی را مدنظر قرار دهند که ضمن ایجاد فرصت برای تمرین و یادگیری فعال در زمینۀ خواندن، مؤلفه‎های زبان‌شناختی خواندن را نیز تحریک و تقویت نمایند.
 
متن کامل [PDF 218 kb]   (182 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اختلالات گفتار و زبان
دریافت: 1398/1/18 | ویرایش نهایی: 1398/10/10 | پذیرش: 1398/1/18 | انتشار: 1398/1/18 | انتشار الکترونیک: 1398/1/18

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.