جلد 7، شماره 120 - ( 7-1392 )                   شماره 120 صفحات 70-62 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khezri‎ M ‎, Mahboobi K ‎, Karimzadeh‎ S ‎. Curriculum-Based Virtual Field Trips: Career Development ‎Opportunities for Students with Disabilities. J Except Educ 2013; 7 (120) :62-70
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-135-fa.html
خضری ‌ مصطفی ‌، محبوبی ‌ کمال ‌، کریم زاده‌ شیرین ‌. برنامه ی درسی مبتنی بر گردش علمی مجازی (‏VFT‏): توسعه ی فرصت های شغلی برای دانش آموزان ‏با ناتوانی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1392; 7 (120) :62-70

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-135-fa.html


1- آموزش و پرورش
چکیده:   (13573 مشاهده)

  تغییرات زیادی در کشور ما اتفاق افتاده است. فن­آوری بر کارگاه­ها تأثیر دارد و جمعیت چهره­ی کارگاه­ها، جوامع و محیط­های کار را تغییر داده است و جهانی شدن انتظارات بیشتری را از کارگران و بازار کار دارد. معلّمان و کارفرمایان برای اینکه یادگیرندگان را برای ایفای نقش­های جدید در کارگاه­ها آماده کنند، با چالش­های زیادی روبرو بودند. این مقاله، به بررسی نظام آموزش و پرورش آمریکا و این که چگونه این سیستم می­تواند نیازهای کارگاه­های قرن21 را بهتر مهیا سازد می­پردازد.

  برای بخش خصوصی و دولتی چالش­هایی نظیر اصلاح پیامدهای آموزشی در سطوح اولیه و پیشرفته و توسعه­ی فرصت­های مؤثر و عادی برای توسعه­ی شغلی وجود دارد. زمان برنامه­ریزی، گردش علمی برای نیروی کار، تجارب یادگیری با ارزشی را در زمینه جستجوی شغلی به همراه دارد و می­تواند مزایا و فواید پیش­بینی نشده­ی زیادی به همراه داشته باشد. به عنوان مثال برنامه­ی کلاسی به موقعیت دنیای واقعی ربط داده می­شود. گردش علمی افراد با ناتوانی، برای دانش­آموزان و معلّمان مباحثی به­وجود می­آورد که شامل مباحث مدیریت رفتاری، بحث فرآیندها و موضوع آمادگی می­باشد. گردش علمی مجازی یکی از ابزارهای شناسایی شغلی است که می­تواند بوسیله فن­آوری ارتقا یابد. فن­آوری در 10سال اخیر توان بالقوه­ای را به ما داده و باعث ایجاد تغییراتی عظیم در آموزش و تربیت نیروی کار شده است. برای بهبود و اثربخشی و مؤثر بودن یادگیری معلّم در موقعیت کلاسی می­تواند از توسعه­ی گردش علمی مجازی که مبنی بر معرفی شغلی بر صفحات وب است، استفاده کند. می­تواند جوابگوی نیازهای آموزشی ویژه، برنامه درسی آماده سازی نیروی کار با نیاز های ویژه ی یادگیرندگان خاص باشد و گردش علمی مجازی را به عنوان یک راه مفید به معلّمان و دانش­آموزان پیشنهاد می­کند در این مقاله مراحل کلی و مراحل عمومی یک گردش علمی مجازی مبتنی بر برنامه ی درسی آمده است.

متن کامل [PDF 701 kb]   (1626 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1392/8/26 | ویرایش نهایی: 1393/9/24 | پذیرش: 1392/8/26 | انتشار: 1392/8/26 | انتشار الکترونیک: 1392/8/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.