جلد 1، شماره 150 - ( 2-1397 )                   شماره 150 صفحات 26-17 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pirzadi H, Mohammad Esmaeilbeygi H. Comparison of Precision Teaching and Direct Instruction: Two Methods Based on Behavioral Approach in Learning Disorder. J Except Educ 2018; 1 (150) :17-26
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1315-fa.html
پیرزادی حجت، محمد اسماعیل بیگی حانیه. مقایسه‌ی دقیق‌آموزی و آموزش مستقیم: دو روش مبتنی بر رویکرد رفتارگرایی در اختلال یادگیری. تعلیم و تربیت استثنایی. 1397; 1 (150) :17-26

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1315-fa.html


1- دانشگاه علامه طباطبایی ، m.nik60@gmail.com
2- دانشگاه شیراز
چکیده:   (3421 مشاهده)
زمینه: هدف پژوهش حاضر مقایسه‌ی دو روشِ برخاسته از رویکرد رفتارگرایی، دقیق‌آموزی و آموزش مستقیم با تأکید بر کاربرد آن‌ها در حوزه اختلال یادگیری بود. برای این کار با استفاده از روش مرور سیستماتیک در پایگاه‌های اطلاعاتی Science Direct, ProQuest, PubMed, Google scholar با کلید واژه‌های Learning disability, Learning disorder, Precision teaching, Direct instruction منابع علمی مرتبط جمع‌آوری شد. پس از جمع‌آوری منابع، روش دقیق‌آموزی و آموزش مستقیم از جنبه‌های تاریخچه، فرایند و روش کار و شواهد اثربخشی با یک‌دیگر مقایسه شدند.
نتیجه گیری: نتایج نشان داد که این دو روش با وجود برخورداری از یک زمینه‌ی نظری مشترک از جنبه‌های گوناگون با یک‌دیگر تفاوت دارند که این تفاوت‌ها در متن مقاله تشریح شده‌اند.
 
متن کامل [PDF 228 kb]   (424 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1397/2/29 | ویرایش نهایی: 1398/7/30 | پذیرش: 1397/2/29 | انتشار: 1397/5/29 | انتشار الکترونیک: 1397/5/29

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.