جلد 5، شماره 148 - ( 10-1396 )                   شماره 148 صفحات 27-36 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران ، m.nik60@gmail.com
2- دانشگاه پیام نور
چکیده:   (381 مشاهده)
یکی از شایع‌ترین اختلال‌های یادگیری در بین دانش‌آموزان، اختلال املاء می‌باشد که یک سوم از تمام اختلال‌های یادگیری را به خود اختصاص داده است. از این‌ رو پژوهش حاضر با هدف معرفی راهبردهای آموزشی برای بهبود اختلال یادگیری املا در دانشآموزان انجام شد. آشنایی معلمان با چنین راهبردهایی می‌تواند آن‌ها را در جهت برطرف کردن موانع، مشکلات و معضلات تحقّق اهداف آموزشی این درس یاری نماید. عوامل ژنتیکی، فعالیت مغز و اعصاب، دشواری‌های مربوط به خط فارسی، عوامل فرهنگی و خانوادگی، عوامل مربوط به ضعف در خواندن و عوامل آموزشی و تربیتی مهم‌ترین عوامل سبب‌ساز اختلال یادگیری املا هستند که می‌توان با کاربست راهبردهایی مانند یادیارها، چندحسی، ادراک و حافظه، آموزش مستقیم، آگاهی واج‌شناختی و آموزش ترکیبی به بهبود و کاهش آن‌ها کمک کرد.
 
متن کامل [PDF 199 kb]   (407 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: يادگيري
دریافت: ۱۳۹۷/۲/۲۹ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۷/۵/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۷/۲/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۰ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۷/۳/۲۰