جلد 5، شماره 148 - ( 10-1396 )                   شماره 148 صفحات 37-46 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه شیراز ، h.pirzadi@ut.ac.ir
2- دانشگاه علامه طباطبائی
چکیده:   (711 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش بازی‌درمانی در بهبود مشکلات کودکان با اختلال یادگیری ویژه انجام شده است. بر این اساس، با مرور و بررسی منابع علمیِ موجود در این زمینه جنبه‌های مختلف بازی‌درمانی، تعریف، شواهد اثربخشی و نمونه تمرین‌های پیشنهادی آن را معرفی کرده‌ایم. نتایج پژوهش نشانگر این بود که درمانگران، معلمان و والدین می‌توانند از بازی درمانی به عنوان یک رویکرد درمانی و آموزشیِ اثربخش برای کمک به کودکان با اختلال یادگیری ویژه استفاده کنند. هم‌چنین نتایج نشان داد هرچند برخی شواهد پژوهشی در حمایت از تاثیر مثبت بازی‌درمانی بر جنبه‌های مختلف رشد کودکان با اختلال یادگیری ویژه وجود دارد؛ با این حال، این حیطه هنوز هم به حمایت‌های تجربی بیشتری نیاز دارد.
 
متن کامل [PDF 185 kb]   (2147 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: يادگيري
دریافت: ۱۳۹۷/۲/۲۲ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۷/۵/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۷/۲/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۰ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۷/۳/۲۰