دانشگاه فردوسی مشهد ، ma_fazaeli@yahoo.com
چکیده: (2847 مشاهده)
در این مطالعه، رویهای متشکل از ارزیابی فعالیتهای موردعلاقهی کودکان، تقویت این فعالیتها، فعالیتهای تثبیتکنندهی شرطی خلاقانه و پیامدها برای پاسخهای درست و نادرست، با هدف آموزش درخواست اطلاعات با استفاده از واژهی «کدام؟» به کودکان با اختلالات طیف اتیسم بررسی شد. از طرح چند خط پایهی تعدیل یافته برای آموزش به سه شرکتکننده با اختلالات طیف اتیسم استفاده شد. یافتهها نشان داد که همهی کودکان یاد گرفتند تا با استفاده از واژهی «کدام؟» دریافت اطلاعات را درخواست کنند. تعمیم آموزش به محیط طبیعی، به فعالیت جدید و به محتوای جدید مشاهده شد. این یافتهها در طول زمان حفظ شدند و ادامه یافتند.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
توان بخشي دریافت: 1397/1/29 | ویرایش نهایی: 1398/7/30 | پذیرش: 1397/5/13 | انتشار: 1397/5/13 | انتشار الکترونیک: 1397/5/13
ارسال پیام به نویسنده مسئول