جلد 6، شماره 149 - ( 12-1396 )                   شماره 149 صفحات 75-71 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Fazaeli S M. TEACHING CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER TO MAND FOR INFORMATION USING ‘‘WHICH?. J Except Educ 2018; 6 (149) :71-75
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1299-fa.html
فضائلی سیده مریم. آموزش تقاضای اطلاعات با استفاده از «کدام؟» به کودکان با اختلالات طیف اتیسم. تعلیم و تربیت استثنایی. 1396; 6 (149) :71-75

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1299-fa.html


دانشگاه فردوسی مشهد ، ma_fazaeli@yahoo.com
چکیده:   (2847 مشاهده)
در این مطالعه، رویه­ای متشکل از ارزیابی فعالیت­های موردعلاقه‌ی کودکان، تقویت­­ این فعالیت­ها، فعالیت‌های تثبیت­کننده‌ی شرطی خلاقانه و پیامدها برای پاسخ­های درست و نادرست، با هدف آموزش درخواست اطلاعات با استفاده از واژه‌ی «کدام؟» به کودکان با اختلالات طیف اتیسم بررسی شد. از طرح چند خط پایه‌ی تعدیل یافته برای آموزش به سه شرکت­کننده با اختلالات طیف اتیسم استفاده شد. یافته­ها نشان داد که همه‌ی کودکان یاد گرفتند تا با استفاده از واژه‌ی «کدام؟» دریافت اطلاعات را درخواست کنند. تعمیم آموزش به محیط طبیعی، به فعالیت جدید و به محتوای جدید مشاهده شد. این یافته­ها در طول زمان حفظ شدند و ادامه یافتند.
متن کامل [PDF 157 kb]   (206 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: توان بخشي
دریافت: 1397/1/29 | ویرایش نهایی: 1398/7/30 | پذیرش: 1397/5/13 | انتشار: 1397/5/13 | انتشار الکترونیک: 1397/5/13

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.