جلد 7، شماره 150 - ( 2-1397 )                   شماره 150 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه علامه طباطبایی ، ebrahimims@yahoo.com
چکیده:   (298 مشاهده)
بسیاری از دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری و رفتاری در یک روال هر روزه از آموزش عمومی خارج می‌شوند. اگرچه در این میان صداهایی مبنی ‌بر آموزش این دانش‌آموزان در همان موقعیت عمومی (فراگیرسازی آموزشی) ‌در کنار هم‌سالان‌شان به گوش می‌رسد، اما نحوه حمایت از نیاز‌های رفتاری و تحصیلی این دانش‌آموزان در قالب فراگیرسازی آموزشی هنوز مبهم است. در این مقاله با مروری کوتاه بر پیشینه تجربی پاسخ به مداخله، به تشریح علل اصلی ناکامی‌ در فراگیرسازی آموزشی و راه‌حل‌های عرضه‌شده برای آن، در منابع اطلاعاتی پرداخته شده است. درواقع رویکرد پاسخ به مداخله در منابع اطلاعاتی به‌عنوان نقشه‌ راهی برای اجرای فراگیرسازی آموزشی و رفع موانع پیش‌روی آن بیان شده است. به‌طورکلی، پاسخ به مداخله می‌تواند به‌عنوان رویکردی برای تسهیل فراگیرسازی دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری و رفتاری در ایران به‌کار گرفته شود.
متن کامل [PDF 173 kb]   (134 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: يادگيري
دریافت: ۱۳۹۶/۲/۱۰ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۷/۵/۲۹ | پذیرش: ۱۳۹۶/۵/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۹ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۷/۵/۲۹