جلد 5، شماره 142 - ( آذر و دی (ویژه نامه کاردرمانی) 1395 )                   شماره 142 صفحات 11-17 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Dehghan F. Sensory Processing and Behavior. Exceptional Education. 2016; 5 (142) :11-17
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1042-fa.html
دهقان فائزه. پردازش حسی و رفتار. تعلیم و تربیت استثنایی. 1395; 5 (142) :11-17

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1042-fa.html


دانشجوی دکتری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران ، faezeh.dehghan@gamil.com
چکیده:   (269 مشاهده)

زمینه: پردازش حسی اشاره به روشی دارد که سیستم اعصاب مرکزی حس­های رسیده از محیط پیرامون را مدیریت می‌کند. مغز این حس­ها را شناسایی می‌کند و برای ایجاد رفتارهای عاطفی، حرکتی و یادگیری مورداستفاده قرار می‌دهد.

نتیجه‌گیری:  در طیف وسیعی از اختلال‌های عصبی رشدی مانند اختلال کم‌توجهی- بیش­فعالی، اختلال طیف اتیسم و ناتوانی‌های یادگیری، نارسایی پردازش حسی وجود دارد که این نارسایی به‌نوبه خود باعث ناتوانی‌های یادگیری و رفتاری می‌شود.

واژه‌های کلیدی: اختلال پردازش حسی، یادگیری، رفتار
متن کامل [PDF 377 kb]   (170 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: کاردرمانی

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سازمان آموزش و پرورش استثنايي / نشريه تعليم و تربيت استثنايي  می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

©  All Rights Reserved  Special Education Organization / exceptional education

Designed & Developed by : Yektaweb