جلد 5، شماره 142 - ( آذر و دی (ویژه نامه کاردرمانی) 1395 )                   شماره 142 صفحات 17-11 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Dehghan F. Sensory Processing and Behavior. J Except Educ 2016; 5 (142) :11-17
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1042-fa.html
دهقان فائزه. پردازش حسی و رفتار. تعلیم و تربیت استثنایی. 1395; 5 (142) :11-17

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1042-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران ، faezeh.dehghan@gamil.com
چکیده:   (4227 مشاهده)

زمینه: پردازش حسی اشاره به روشی دارد که سیستم اعصاب مرکزی حس­های رسیده از محیط پیرامون را مدیریت می‌کند. مغز این حس­ها را شناسایی می‌کند و برای ایجاد رفتارهای عاطفی، حرکتی و یادگیری مورداستفاده قرار می‌دهد.

نتیجه‌گیری:  در طیف وسیعی از اختلال‌های عصبی رشدی مانند اختلال کم‌توجهی- بیش­فعالی، اختلال طیف اتیسم و ناتوانی‌های یادگیری، نارسایی پردازش حسی وجود دارد که این نارسایی به‌نوبه خود باعث ناتوانی‌های یادگیری و رفتاری می‌شود.

واژه‌های کلیدی: اختلال پردازش حسی، یادگیری، رفتار
متن کامل [PDF 377 kb]   (1907 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: کاردرمانی
دریافت: 1395/10/26 | ویرایش نهایی: 1395/12/4 | پذیرش: 1395/10/26 | انتشار: 1395/11/24 | انتشار الکترونیک: 1395/11/24

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.