جلد 5، شماره 127 - ( 9-1393 )                   شماره 127 صفحات 49-59 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

gharehkhani A, akbarnia M. Attention Deficit Hyperactivity Disorder and Gifted. Exceptional Education. 2014; 5 (127) :49-59
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-102-fa.html
قره خانی احمد، اکبرنیا مهناز. اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی و تیزهوشی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1393; 5 (127) :49-59

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-102-fa.html


1- اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ، mehran1045@yahoo.com
2- آموزشگاه استثنائی مرجوی پسران
چکیده:   (5339 مشاهده)
اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی از بیشترین اختلالات رفتاری شایع در کودکان است و با مجموعه ای از نشانه ها، شامل سطوحی از رفتارهای تکانشی، کمبود توجه و بیش فعالی رشد نیافته مشخص می شود. بیشتر کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی حداقل از هوش طبیعی برخوردارند و شمار زیادی از آن ها تیزهوش هستند (مظفری مکی آبادی و عدل، ‌1389). انتظار معمول ما این است که یک کودک مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی دچار مشکلات دیگر مانند کم توانی ذهنی، تحصیلی و حتی برخی مشکلات روانی باشد. ولی واقعیت این است که این اختلال فقط محدود به این افراد نیست بلکه در تیزهوشان نیز دیده می شود (اصغری هاوستین، 1386 ). شباهت ها در زمینه مشکلات اجتماعی دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی و دانش آموزان تیزهوش بسیار زیاد است و به همین دلیل اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. در این مقاله ویژگی ها و تشخیص افتراقی کودکان تیزهوش با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی از دیگر دانش آموزان بیش فعال توضیح داده شده است .
متن کامل [PDF 387 kb]   (3335 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۲/۸/۶ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۳/۹/۲۲ | پذیرش: ۱۳۹۳/۲/۱۷ | انتشار: ۱۳۹۳/۹/۱۷ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۳/۹/۱۷

ارسال پیام به نویسنده مسئول