جلد 4، شماره 141 - ( مهر و آبان 1395 )                   شماره 141 صفحات 77-70 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mohammadi khozani Z. Developmental Coordination Disorder: A review and update. J Except Educ 2016; 4 (141) :70-77
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-880-fa.html
محمدی خوزانی زهرا. مروری بر اختلال هماهنگی رشدی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1395; 4 (141) :70-77

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-880-fa.html


دانشگاه اصفهان ، zahra.mohamadi13@gmail.com
چکیده:   (7664 مشاهده)

زمینه و هدف: در حال حاضر حدود 5 تا 6درصد از دانش‌آموزان دارای اختلال هماهنگی رشدی هستند. این اختلال نوعی ناتوانی عصبی‌حرکتی است. در این اختلال، ناتوانی در هماهنگی حرکتی موجب مشکلاتی در فعالیت‌های روزمره زندگی یا پیشرفت تحصیلی کودک می‌شود. این کودکان به‌طورمعمول مشکلاتی در مهارت‌های حرکتی ظریف یا درشت دارند و در انجام عملکردهای حرکتی نسبت‌به همسالان خود به‌طورمعمول کند‌تر، بی‌دقت‌تر و بی‌ثبات‌تر هستند.

نتیجه‌گیری: در این مقاله به بررسی تاریخچه‌ و تعریف فعلی این اختلال، شیوع، سبب‌شناسی، اختلال‌های همراه، اثر آن بر زندگی کودک و تشخیص آن پرداخته می‌شود. در پایان مقاله به‌طورخلاصه درمان‌هایی که در مورد این کودکان انجام گرفته، بررسی می‌شود و همچنین نتایج پژوهش‌های جدید با تصویربرداری عصبی از مغز این کودکان شرح داده شده است.

واژه‌های کلیدی: اختلال هماهنگی رشدی، کودکان
متن کامل [PDF 302 kb]   (3475 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: جسمي - حركتي
دریافت: 1395/1/7 | ویرایش نهایی: 1395/9/11 | پذیرش: 1395/2/24 | انتشار: 1395/8/19 | انتشار الکترونیک: 1395/8/19

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.