زمینه: هدف از این پژوهش ارزیابی تاثیر برنامه ورزشی تعادلی 8هفتهای بر شاخصهای زمانی و مکانی عملکرد راه رفتن در کودکان کمتوانذهنی مدرسه ای بود.
روش: به همین منظور، 40نوجوان کمتوانذهنی برای بررسی تاثیر برنامههای تمرینی تعادلی بر عملکرد راهرفتن در 2گروه قرارگرفتند: (19نفر گروه آزمایش و 21نفر گروه گواه). گروه آزمایش در یک برنامه 8هفتهای برنامههای تمرینی تعادلی شرکت کردند که شامل 2جلسه در یک هفته بود. راهرفتن با استفاده از شاخصهای زمانی و مکانی موردارزیابی قرارگرفت.
یافتهها: یافتهها نشان دادند که برنامههای تمرینی تعادلی منجربه پیشرفتهای قابلتوجه در عملکردهای شرکتکننده در شاخصهای زمانی و فضایی میشوند.
نتیجهگیری: بنابراین، برنامههای تمرینی تعادلی برای بهبود عملکرد راه رفتن میتواند یک اقدام موثر باشد و برای بهبود تعادل و راه رفتن پیشنهادشود.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |