زمینه: پژوهشهای پیشین نشان دادهاند کودکان با اختلال طیف اتیسم اغلب در کاربرد و درک معنای غیرتحتاللفظی زبان (برای مثال، کنایه، طعنه، گول یا فریب، شوخطبعی و استعاره) مشکل دارند. بهطورویژه، درک کنایه و طعنه برای کودکان با اختلال طیف اتیسم دشوار است، زیرا در کنایه و طعنه، معنای گفته برخلاف آن چیزی است که بیان میشود. پژوهش حاضر، اثربخشی بسته آموزشیای را بررسی میکند که شامل مجموعهای از قوانین و حاوی نمونههای متعدد آموزشی است که در این بسته، شناسایی گفتههای طعنهآمیز و پاسخ مناسب به آنان به 3کودک با اختلال طیف اتیسم آموزش داده میشود.
نتیجهگیری: نتایج حاکی از آن است که آموزش این بسته موثر بوده و در تمام نمونههای داستانی، موقعیتها و افراد تعمیم حاصل شده است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |