جلد 2، شماره 145 - ( خرداد و تیر 1396 )                   شماره 145 صفحات 47-52 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

shojaee S, Moulaee A. Differentiating Instruction for Students with Special Needs. Exceptional Education. 2017; 2 (145) :47-52
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1059-fa.html
شجاعی ستاره، مولایی آرپناهی علیضامن. آموزش متمایز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه. تعلیم و تربیت استثنایی. 1396; 2 (145) :47-52

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1059-fa.html


1- استادیار دانشگاه شیراز ، bahareman@shirazu.ac.ir
2- دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شیراز
چکیده:   (241 مشاهده)

زمینه: برآورده‌کردن نیازهای گوناگون دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برای شکوفایی توانایی آن‌ها در آموزش فراگیر بسیار مهم و ضروری است. یکی از راه‌های پاسخگویی به این نیاز، طراحی کلاس درس بر پایه آموزش متمایز است. آموزش متمایز به روش طراحی منظم برنامه درسی بر پایه‌ نیازهای متفاوت و متنوع دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برای به بیشینه رساندن توانایی یادگیری آنان است.

نتیجه‌گیری: در این مقاله مروری پس از بیان مقدمه‌ای کوتاه، به تعریف و تاریخچه آموزش متمایز پرداخته ‌شده و در ادامه اهمیت و ضرورت آموزش متمایز، عناصر آموزش متمایز، موانع و چالش‌های آموزش متمایز و نقش معلمان در موفقیت آموزش متمایز در ایران ارایه‌شده و در پایان نتیجه‌گیری صورت گرفته ‌است.

متن کامل [PDF 280 kb]   (88 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۶/۱/۸ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۶/۵/۲۲ | پذیرش: ۱۳۹۶/۴/۱۰ | انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۷ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۶/۴/۱۷

ارسال پیام به نویسنده مسئول