جلد 2، شماره 139 - ( خرداد و تیر 1395 )                   شماره 139 صفحات 57-47 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ebrahimi A. Amblyaudia. J Except Educ 2016; 2 (139) :47-57
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-782-fa.html
ابراهیمی امیرعباس. تنبلی گوش کودکان. تعلیم و تربیت استثنایی. 1395; 2 (139) :47-57

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-782-fa.html


آموزش و پرورش استثنایی ، mahyarebrahimi@yahoo.com
چکیده:   (5912 مشاهده)

زمینه: تنبلی گوش زیرگروه تازه‌ای از اختلال پردازش شنوایی است که با پردازش شنوایی غیرقرینه در گوش‌ها مشخص می‌شود. تنبلی گوش ممکن است موجب مشکلات درک گفتار، مشکلات خواندن، کاستی در پردازش اطلاعات و بی‌توجهی شود. ممکن است این مشکلات به اشتباه به اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی، ناتوانایی ویژه در یادگیری، افسردگی، اختلال‌های اضطرابی یا اختلال‌های ارتباطی نسبت داده شوند. متاسفانه در آزمون‌های مرسوم شنوایی، 2گوش وارد رقابت نمی‌شوند و این آزمون‌ها نمی‌توانند غیرقرینگی را کشف کنند. بنابراین لازم است دانش‌آموزانی که در آزمون‌های مرسوم شنوایی عملکرد هنجاری دارند و این مشکلات را نشان می‌دهند، تحت ارزیابی تنبلی گوش قرار گیرند.

نتیجه‌گیری: تنبلی گوش در افراد دچار کم‌شنوایی غیرقرینه در خلال دوره‌های بحرانی رشد شنوایی موجب مشکلات دیرپای شنوایی می‌شود. برای درک بالینی بهتر این پدیده به‌تازگی شرح‌داده‌شده و آگاهی از تصمیمات درمانی و مدیریت زودهنگام کم‌شنوایی غیرقرینه به پژوهش‌های بیشتری نیاز است.

متن کامل [PDF 383 kb]   (2026 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1394/9/18 | ویرایش نهایی: 1395/7/18 | پذیرش: 1395/3/31 | انتشار: 1395/7/17 | انتشار الکترونیک: 1395/7/17

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.