جلد 5، شماره 142 - ( آذر و دی (ویژه نامه کاردرمانی) 1395 )                   شماره 142 صفحات 43-46 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pashmdar Fard M, Amini M. positioning of Children with Cerebral Palsy in School. Exceptional Education. 2016; 5 (142) :43-46
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1036-fa.html
پشم دار فرد مرضیه، امینی مالک. وضعیت دهی کودکان دارای فلج مغزی در مدرسه. تعلیم و تربیت استثنایی. 1395; 5 (142) :43-46

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1036-fa.html


1- عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
2- عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، malekamini8@gmail.com
چکیده:   (431 مشاهده)

زمینه: از آن‌جایی که کودکان دارای فلج‌مغزی نیمی از طول روز را در مدرسه سپری می‌کنند، بنابراین اتخاذ وضعیت­های خاص می ­تواند در بهبود و پیشرفت جسمی آن‌ها تاثیرگذار باشد. این وضعیت‌ها افزون‌بر ایجاد بدشکلی­های ظاهری منجر به کاهش ظرفیت تنفسی و ریوی این کودکان می‌شود و در پی آن مشکلات دیگری را نیز به‌همراه دارد.

نتیجه­‌گیری: در این مقاله پس از ارایه مقدمه‌ای کوتاه، به بیان برخی راهکارهای کلی به‌منظور بهبود نشستن و وضعیت‌های مطلوب برای کودکان دارای فلج‌مغزی پرداخته شده که همه این راهکارها نیازمند یک همکاری چندجانبه توسط کاردرمانگران، معلمان، والدین و کارکنان مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

متن کامل [PDF 757 kb]   (163 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: کاردرمانی
دریافت: ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۵/۱۱/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۴ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۵/۱۱/۲۴

ارسال پیام به نویسنده مسئول