جلد 6، شماره 143 - ( بهمن و اسفند 1395 )                   شماره 143 صفحات 74-71 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hemati Alamdarloo G, moulaee A. Reverse Inclusion for Sstudents with Disability. J Except Educ 2017; 6 (143) :71-74
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-973-fa.html
همتی علمدارلو قربان، مولایی علی ضامن. فراگیرسازی معکوس برای دانش‌آموزان با ناتوانی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1395; 6 (143) :71-74

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-973-fa.html


1- دانشگاه شیراز ، ghemati@shirazu.ac.ir
2- دانشگاه شیراز
چکیده:   (4413 مشاهده)

زمینه: یکی از راه‌های تحصیل در محیط با کمترین محدودیت برای دانش‌آموزان با ناتوانی شرکت در طرح آموزش فراگیر است و یکی از انواع روش‌های فراگیرسازی پاره‌وقت، روش فراگیرسازی معکوس است. روش فراگیرسازی معکوس به این صورت است که دانش‌آموزان عادی گاهی اوقات در کنار دانش‌آموزان با ناتوانی قرار می‌گیرند تا از طریق تعامل تحصیلی و غیرتحصیلی بین آن‌ها، به یکدیگر در درک وکنار آمدن با نیازهای همدیگر کمک کنند.

نتیجه‌گیری: در این مقاله پس از ارایه مقدمه‌ای کوتاه، به تعریف و بیان ضرورت و اهمیت فراگیرسازی معکوس پرداخته، سپس مزایای فراگیرسازی معکوس، روش‌ها و فنون موثر برای موفقیت فراگیرسازی معکوس و چالش‌های روش فراگیرسازی معکوس ارایه شده و در پایان نتیجه‌گیری صورت گرفته است.

متن کامل [PDF 244 kb]   (764 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1395/7/14 | ویرایش نهایی: 1396/5/23 | پذیرش: 1395/10/22 | انتشار: 1395/12/9 | انتشار الکترونیک: 1395/12/9

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.