زمینه: یکی از راههای تحصیل در محیط با کمترین محدودیت برای دانشآموزان با ناتوانی شرکت در طرح آموزش فراگیر است و یکی از انواع روشهای فراگیرسازی پارهوقت، روش فراگیرسازی معکوس است. روش فراگیرسازی معکوس به این صورت است که دانشآموزان عادی گاهی اوقات در کنار دانشآموزان با ناتوانی قرار میگیرند تا از طریق تعامل تحصیلی و غیرتحصیلی بین آنها، به یکدیگر در درک وکنار آمدن با نیازهای همدیگر کمک کنند.
نتیجهگیری: در این مقاله پس از ارایه مقدمهای کوتاه، به تعریف و بیان ضرورت و اهمیت فراگیرسازی معکوس پرداخته، سپس مزایای فراگیرسازی معکوس، روشها و فنون موثر برای موفقیت فراگیرسازی معکوس و چالشهای روش فراگیرسازی معکوس ارایه شده و در پایان نتیجهگیری صورت گرفته است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |