جلد 3، شماره 116 - ( 3-1392 )                   شماره 116 صفحات 40-31 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jalil Abkenar S S, Ashori M. Functional Points for Teaching Students Having Learning Disorder (Reading, Writing and Spelling Disorders). J Except Educ 2013; 3 (116) :31-40
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-49-fa.html
جلیل آبکنار سیده سمیه، عاشوری محمد. نکته‌های کاربردی برای آموزش ‌دانش‌آموزان با اختلال یادگیری (اختلال در خواندن، نوشتن و دیکته) . تعلیم و تربیت استثنایی. 1392; 3 (116) :31-40

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-49-fa.html


1- رشته روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی
2- دانشگاه تهران
چکیده:   (20042 مشاهده)

  معمولاً اختلال یادگیری با پیشرفت ضعیف در مهارت‌‌های تحصیلی همراه است، بخش عمد‌ه‌ای از دانش‌آموزان با اختلال یادگیری از نظر تحصیلی عقب‌تر از دانش‌آموزان هم سن خود هستند. تقریباً یک سوم آنها یک کلاس مردود شده‌اند. از سوی دیگر، مشکلات تحصیلی یکی از نشانه‌های هشدار دهنده افت تحصیلی است. از این رو، با شناخت دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری و اقدامات مناسب برای کمک به این ‌دانش‌آموزان می‌توان از بروز مشکلات تحصیلی متعدد از جمله مشکلات خواندن، نوشتن و دیکته در دوران تحصیل و پس از آن پیشگیری نمود. با توجه به این که خواندن و نوشتن در دنیای امروزی یک نیاز حیاتی است و فردی که در این دو مهارت اساسی مشکل داشته باشد، در وضع بسیار نامطلوبی قرار می‌گیرد، پس در آموزش ‌دانش‌آموزان با اختلال خواندن و نوشتن، نیاز است از روش‌های آموزشی مناسبی استفاده شود. این مقاله به معرفی اختلال یادگیری در خواندن، نوشتن و دیکته می‌پردازد، همچنین راهبرد‌های آموزشی و راهکارهای درمانی مفیدی‌ را در این زمینه ارایه می‌کند.

متن کامل [PDF 626 kb]   (51840 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1392/6/31 | ویرایش نهایی: 1393/9/25 | پذیرش: 1392/7/28 | انتشار: 1392/7/28 | انتشار الکترونیک: 1392/7/28

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.