جلد 4، شماره 117 - ( 4-1392 )                   شماره 117 صفحات 38-48 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kordloo M, Esmaeeli Z, Azadi E. Hyperactivity: Proper Methods of Interaction with Hyperactive Children. Exceptional Education. 2013; 4 (117) :38-48
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-43-fa.html
کردلو محسن، اسماعیلی زینب، آزادی اسماعیل. بیش فعالی: راهکارهای مطلوب در تعامل با کودکان بیش فعال. تعلیم و تربیت استثنایی. 1392; 4 (117) :38-48

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-43-fa.html


1- آموزگار مدارس استان زنجان
2- آموزگار ابتدایی مدارس آزاد سما کرج
3- رشته روان‌شناسی تربیتی
چکیده:   (11934 مشاهده)

  اختلال بیش فعالی به عنوان یک الگوی تکانشگری و بی توجهی توصیف شده است که غالباً قبل از 7 سالگی شروع می شود. پژوهشگران معمولاً در تشخیص این اختلال از گزارش های معلمان استفاده می کنند. چرا که اکثر اولیا و مربیان به دلیل آشنا نبودن با ریشه ی مشکلات رفتاری و نیازهای عاطفی، رفتاری و آموزشی این کودکان معمولاً در تعامل و آموزش آنها با مشکلات متعددی روبرو می شوند. هدف ارائه ی راه کارهای پیشنهادی برای تعامل مطلوب اولیا با کودکان بیش فعال در خانواده و معلمان در کلاس درس در رابطه با نیازهای تحصیلی خاص آنان، نقش بازی در کاهش اختلالات بیش فعالی، کلاس مناسب برای کودکان و آموزش مدیریت خشم می باشد.نتایج حاصل از پژوهش ها نشان می دهد که با وجود پیشرفت­های زیست شناختی و پزشکی، والدین و معلمان که در تعامل زیاد با کودکان بیش فعال هستند، جایگاه و اهمیت ویژه خود را در ایجاد تمرکز، کاهش علائم تکانشگری به دور از هرگونه برچسب زدن به کودک و کنترل این اختلال دارند. این مقاله راهنمایی برای اولیا و مربیان در جهت بهبود عملکرد آنان در تعامل با کودکان بیش فعال است تا این کودکان بتوانند با بازخورد مناسبی که از تعامل با محیط و افراد آگاه دارند، استعدادهای خود را پرورش دهند، از توانایی های خود استفاده کنند و از موجودیت خود خشنود باشند .

متن کامل [PDF 527 kb]   (11703 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۲/۶/۳۱ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۳/۹/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۲/۶/۳۱ | انتشار: ۱۳۹۲/۶/۳۱ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۲/۶/۳۱