جلد 2، شماره 110 - ( 4-1391 )                   شماره 110 صفحات 57-70 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Keshavarz S. Family and Child with Special Needs (clarification of the pre and post natal role). Exceptional Education. 2012; 2 (110) :57-70
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-403-fa.html
کشاورز سوسن. خانواده و کودک با نیاز ویژه (تبیین نقش قبل از تولد و بعد از تولد). تعلیم و تربیت استثنایی. 1391; 2 (110) :57-70

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-403-fa.html


دانشگاه تربیت معلم
چکیده:   (3558 مشاهده)
آموزه های دینی اسلام تاکیدات خاصی بر جایگاه خانواده در امر تربیت فرزند ان و نقش تأثیر گذار والدین در شکل گیری هویت فرزندان و توانمند ساختن آنان جهت کسب شایستگی های لازم در مسیر دست‌یابی به حیات طیبه دارند . با توجه به نارسایی های جسمی، ذهنی و رفتاری کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه ، تولد هر یک از این کودکان علاوه بر تحمیل بار هزینه‌های مادی و معنوی به جامعه، نیازمند سخت کوشی های چند جانبه خانواده جهت پاسخگویی به نیازها می‌باشد . قطعاً تربیت این گروه از افراد در سنین مختلف رشدی از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است و تحقق مطلوب امر تربیت در راستای توانمند سازی این گروه از افراد نیازمند، دارا بودن بینش و معرفت لازم از سوی اولیاء و تعامل تنگاتنگ آنان با سایر متولیان امر تعلیم و تربیت در سطح جامعه می‌باشد. بدین منظور این مقاله تلاش دارد با بهره گیری از آموزه‌های دینی اسلام به تبیین جایگاه خانواده قبل از تولد جهت پیشگیری از تولد فرزند معلول و پس از تولد جهت چگونگی مواجهه مناسب در راستای توانمندسازی و به حداقل رساندن آسیب های جسمانی، اجتماعی و اخلاقی فرزند معلول در تعامل با نهادهای متکفل امر تعلیم و تربیت بپردازد.
متن کامل [PDF 193 kb]   (6709 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۳/۶/۲۹ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۳/۹/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۳/۶/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۳/۶/۲۹ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۳/۶/۲۹